وبلاگ - آخرین اخبار
سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی دیجیتال بهترین انتخاب سالمندان

بهترین سمعک برای سالمند و یا سالمندان سمعک هوشمند یا سمعک پشت گوشی دیجیتال هست. البته این نوع از سمعک ها در صورت داشتن تنظیمات لازم و قابلیت های کاربردی برای این گروه از افراد مناسب می باشند. سمعک هایی که از نوع هوشمند هستند گران قیمت تر از سمعک های قدیمی تر می باشند. بنابراین بهتر است به جای تهیه کردن یک سمعک برای یک گوش، دو سمعک کم هزینه تر برای شنوایی هر دو گوش خریداری کنید. دلیل این امر این است که استفاده از یک سمعک باعث می شود که یکی از گوش ها فعالیت نکرده و پس از یک مدت به طور کل از فعالیت باز ایستد. همچنین ارتباطی بین هر دو گوش برقرار نشود. از دیگر امتیازهای که میتواند سمعک ها برای افراد سالمند داشته باشند: درمان وزوز گوش و جهت یابی است.

تجویز انواع سمعک

یکی از ضروریات بشر به خصوص در دوران سالمندی خوب شنیدن است. چرا که در این دوران ارتباط با دیگران برای رفع نیازها، بیش از پیش با اهمیت و ضروری می باشد. عدم شنوایی باعث می شود سالمند احساس ناتوانی و ضعف را تجربه کرده و دچار افسردگی و انزوا شود. انزوا، دوری از جمع و صحبت نکردن باعث بروز بیماری های روحی و آلزایمر یا دمانس خواهد شد. زمانی که فرد با دیگران کمتر ارتباط برقرار می کند گوش فرد کم کارتر می شود. وقتی که گوش کم کارتر شود سیگنال های صوتی کمتری به مغز انسان می رسد و همین امر موجب ابتلا به بیماری فراموشی خواهد شد. به همین دلیل به افراد سالمند نیز توصیه می شود که به محض دیده شدن علائم کم شنوایی در خود نسبت به تهیه سمعک پشت گوشی و مدل های دیگر انواع سمعک به متخصصین شنوایی شناس مراجعه کنند.

سمعک پشت گوشی برای سالمند

پس از معاینه گوش و انجام تست های لازم برای تشخیص نوع و میزان کم شنوایی افراد سالمند ،مناسب ترین سمعک گوش تجویز خواهد شد. با توجه به شرایط خاص افراد سالمند مانند زیاد شدن رطوبت و  ترشحات داخل گوش آنها، توصیه می شود از سمعک های کوچک و داخل گوشی استفاده نشود. و از سمعک های خوب بیزون گوشی استفاده شود تا سمعک خراب نشود و نسوزد و هزینه اضافی برای فرد تحمیل نکند با این حال به نظر می رسد مناسب ترین نوع انواع سمعک، سمعک دیجیتال و هوشمند است.

خرید سمعک پشت گوش

در سایت تهران صفیر با انواع سمعک از جمله سمعک نامرئی بیشتر آشنا شوید.

الزام استفاده از سمعک پشت گوشی هوشمند برای سالمند

یکی از دلایل لزوم استفاده از سمعک برای افراد سالمند ابتلا به عارضه پیرگوشی می باشد. افراد در سنینی بین ۶۰ تا ۷۰ سالگی دچار اختلالات شنوایی می شوند. این اختلالات شامل گرفتگی در گوش، کم شنوایی، وزوز کردن گوش و غیره می باشد.

افراد سالمند به علت مسائلی نظیر اختلالات عروقی، ابتلا به فشارخون، مشکلات عصبی و غیره که با افزایش سن اتفاق می افتد به مرور زمان دچار عارضه پیرگوشی می شوند. همه این عوامل ذکر شده باعث می شود که دستگاه شنوایی افراد مثل سابق عملکرد درست نداشته و سیستم شنوایی کار خود را (دریافت اصوات و پرداخت آنها) بدرستی انجام ندهد.

لازم به ذکر است که افراد مبتلا به انواع پیرگوشی حتماً به متخصص شنوایی‌شناس (ادیولوژیست) مراجعه کرده تا نوع و میزان عارضه آنها مشخص شود. همچنین نسبت به تجویز سمعک پشت گوشی متناسب با عارضه، متخصص شنوایی‌شناس اقدام کند. همچنین برای کسب اطلاع از قیمت سمعک انواع برندها می توانید مقالات سایت تهران صفیر را مطالعه بفرمایید.

مشکلات کم شنوایی در سالمندان

متاسفانه ابتلا به کم شنوایی در سالمندان پیامدهایی مانند قطع ارتباط با دیگران (مشکلات ارتباطی)، عدم وجود اعتماد بنفس، افسردگی یا دمانس، زودرنجی، حساسیت و غیره را موجب می شود. در واقع احساس می کنند که از طرف افراد دیگر جدی گرفته نمی شوند و برای آنها کم اهمیت شده اند. بسیاری از افراد سالمند نمی پذیرند که بدن آنها در بسیاری از مسائل مانند سال های قبل توانایی ندارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور سنگاپور افراد سالمندی که دچار افت شنوایی می شوند دو تا سه برابر بیشتر از دیگران به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند. به همین علت بکاربردن سمعک پشت گوشی از طرف سالمندان می تواند کمک شایانی به افراد کند. اگر کم شنوایی زیاد باشد به حدی که نتوان از سمعک داخل گوشی و نامرئی مناسب استفاده کرد تجویز سمعک هوشمند پشت گوشی گزینه مناسب و جایگزین است.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت سمعک نامرئی می توانید به مقالات دیگر سایت مراجعه نمایید.

نمایندگی سمعک اوتیکون

بسیاری از تحقیقات انجام شده نشان دهنده این امر است که استفاده از وسیله کم شنوایی (سمعک) احتمال ابتلا به دمانس یا افسردگی را کاهش می دهد. بنابراین لازم است که اطرافیان، فرد سالمند را نسبت به این موضوع آگاه کرده و او را به استفاده از سمعک تشویق کنند. سمعک پشت گوشی سالمند می تواند کیفیت و سطح آسایش سالمندان را بالاتر ببرد. مشخصات انواع برندهای سمعک نامریی را ما در سایت تهران صفیر قرار داده ایم؛ در ادامه می خواهیم درباره سمعک اینترتون ببیشتر بدانیم.

5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت - سمعک نامرئی هوشمند تهران صفیر
مشاوره رایگان
×
تماس تلفنی با مشاور تهران صفیر 09129214119 Whatsapp chat
ارسال پیام در واتساپ Whatsapp chat