وبلاگ - آخرین اخبار
بهترین نوع سمعک

بهترین نوع سمعک دنیا کدام است

لازمه بهبود و کیفیت شنوایی فردی که دچار عارضه کم شنوایی می باشد استفاده از سمعک، تشخیص درست نوع کم شنوایی و تجویز وسیله کمک شنوایی توسط ادیولوژیست (audiologist) است. از نظر هر فرد کم شنوا بهترین نوع سمعک با توجه به ویژگی های مختص به خود در اختلالات شنوایی تعریف های متعددی خواهد داشت. ما در اینجا برای شما به بررسی تعدادی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب سمعک خوب خواهیم پرداخت.

عوامل موثر در انتخاب بهترین نوع سمعک

  1. گزینش یک متخصص اودیولوژیست برتر
  2.  در نظر گرفتن شرایط فرد کم شنوا
  3.  تکنولوژی به روز در سمعک
  4. کیفیت صدای سمعک
  5. ضد آب بودن
  6. دارا بودن باتری با طول عمر بالا
  7. حداقل اندازه سمعک
  8. برند سمعک
  9. گارانتی سمعک
  10.  لوازم جانبی

گزینش یک متخصص ادیولوژیست برتر

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ادیولوژیست کیست ؟ شخصی است که با استفاده از تست های مختلف شنوایی سنجی میزان دقیق کم شنوایی در هر فرکانس را خواهد سنجید. سپس، بعد از تشخیص نسبت به تجویز سمعک مورد نیاز با ویژگی های فرد کم شنوا اقدام می نماید. در واقع امر مهمی که اتفاق می افتد، ارزیابی شنوایی دقیق توسط متخصص مربوطه می باشد. سابقه، علم ادیولوژیست می تواند نقش بسزایی در انتخاب مناسب داشته باشد. برای آشنایی با انواع مشکلات شنوایی گوش از جمله وزوزگوش و پارگی پرده گوش به دیگر مقالات سایت مراجعه نمایید.

تکنولوژی به روز از مزیت های بهترین نوع سمعک

در نظر گرفتن شرایط فرد کم شنوا

درهنگام تجویز یا مشاوره برای مشخص کردن سمعک گوش متناسب با ویژگی های اختلالات شنوایی فرد کم شنوا باید به شرح موقعیت های مختلفی که در آن قرار می گیرد اقدام نماید. به عنوان مثال شغل فرد، فعالیت هایی که در آن شرکت دارد و حتی فضاهایی که قرار است در آن حضور یابد. ممکن است برای شخصی که در طول روز به تماشای طولانی مدت تلویزیون می پردازد وضوح صدا دارای اولویت باشد. پس بر اساس اولویت های هر فرد برنامه ریزی سمعک متفاوت خواهد بود.

تکنولوژی به روز از مزیت های بهترین نوع سمعک

وجود تکنولوژی در سمعک باعث کنترل بیشتر فرد استفاده کننده بر روی سمعک خواهد شد. تکنولوژی در سمعک شامل: فیلترها، کنترل کننده های صدا های مزاحم (نویزها) ، بلوتوث ها، وایرلس ها و طراحی بعضی اپلیکیشن ها برای کنترل آنها می شود. تکنولوژی های مختلف ایجاد تفاوت قیمت در مارک های مختلف خواهند کرد.

تکنولوژی حذف و کنترل نویز

پردازشگرهای سمعک توانایی شناسایی طیف نویزه را از صداهای غیر مزاحم یعنی گفتارها دارند. بنابراین نویزهارا تشخیص داده، کنترل و حذف می کنند، در عوض صدای گفتار را تقویت می کنند. به عنوان مثال در تعدادی از سمعک ها باد را به عنوان نویز شناسایی و حذف می کنند. همچنین مشخصات انواع برندهای سمعک نامریی را ما در سایت تهران صفیر قرار داده ایم؛ درادامه می خواهیم درباره سمعک استارکی ببیشتر بدانیم.

تکنولوژی وایرلس

باعث راحتی در شنیدن می شود، آن توانایی شنیدن در دو گوشی و امکان ارتباط با وسایلی همچون تلفن همراه هوشمند می شود.

ضد آب بودن از مزایای بهترین نوع سمعک

منظور از ضد آب بودن سمعک، نوعی از آن می باشد که در برابر رطوبت و قطرات باران حساس نباشد و در مقابل این عوامل نسوزد. اما قطعا نمی توان با این نوع ازسمعک در آب شنا کرد. از نظر تکنولوژی و شکل با سایر آنها تفاوتی ندارد. از مزایای این دستگاه این است که افراد سالمند به دلیل امکان فراموش کردن و در آوردن این وسیله کمک شنوایی در زمان استحمام صدمه ایی به آن وارد نخواهد شد و حتی در زمان بازی کودکان که امکان قراردادن سمعک در آب وجود دارد، این نوع سمعک ها مقاوم خواهند بود. همچنین برای کسب اطلاع از سمعک کودکان به دیگر مقالات سایت رجوع نمایید.

برند سمعک

برند سمعک به تنهایی معرف خوب بودن وسیله کمک شنوایی نخواهد بود. و عوامل دیگری مانند: متخصص اودیولوژیست، تشخیص نوع کم شنوایی، سمعک تجویزی و غیره تاثیر خواهند داشت. لذا علاوه بر در نظر گرفتن برند سمعک، تجویز مناسب آن هم قدم اساسی و شاید تعیین کننده تر از برند سمعک است. در سایت تهران صفیر برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک و برندهای گوناگون، مقالات جامعی نوشته شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله سمعک زیمنس را مطالعه نمایید.

گارانتی سمعک

یکی دیگر از ویژگی های ضروری وجود گارانتی سمعک معتبر است که در طول زمان استفاده به شدت کاربردی خواهد بود. بیشتر سمعک های که در کلینیک سمعک تهران صفیر تجویز می شوند دارای ۲ سال گارنتی بین المللی هستند.

پرسش های رایج درباره بهترین نوع سمعک

انتخاب بهترین نوع سمعک می تواند اثر بسزایی در کیفیت شنوایی افراد بگذارد. یکی از دغدغه های اصلی و اساسی افرادی که از مشکل شنوایی رنج می برند انتخاب بهترین و مناسبترین نوع سمعک متناسب با مشکل خود است. تناسب ابعاد، کیفیت با جنسیت، سن و وضعیت شنوایی اهمیت بسیاری دارد. در ادامه با بررسی متداولترین سوالات دررابطه با بهترین نوع سمعک و متناسب ترین آنها می تواند به شما در انتخاب مناسب کمک کند.

عوامل موثر بر انتخاب بهترین سمعک کدامند؟

عواملی بسیاری از جمله میزان کم شنوایی فرد، کیفیت صدا در نویز، میزان ضدآب بودن، دارا بودن عمر باتری معقول، سایز سمعک، گارنتی و طول عمر مفید سمعک بخشی از عوامل تاثیرگذار برای انتخاب بهترین سمعک می باشند.

چگونه می توان بهترین سمعک را انتخاب کرد؟

گزینش بهترین سمعک با توجه به شاخص های اصلی شنوایی و نیز شخصیتی بر عهده ادیولوژیست می باشد. در این پروسه از فرد کاربر سمعک در مورد برخی ویژگی های سمعک مشورت گرفته می شود و نهایتا تصمیم بر عهده شنوایی شناس است.

مهمترین فاکتورهای که باید برای انتخاب بهترین سمعک در نظر داشت؟

استفاده از فیلترهای مخصوص حذف سوت یا فیدبک زدن سمعک، افزایش درک گفتار در نویز، قابلیت بلوتوث داشتن و وایرلس بودن، توانایی کنترل از طریق نرم افزارهای موبایلی و غیره تعداد اندکی از آیتم های هستند که باید در نظر گرفته شوند.

برند سمعک چقدر در انتخاب سمعک مهم است؟

انتخاب برند سمعک سهمی در انتخاب بهترین تجویز سمعک دارد اما در کنار این عامل مهم توجه به دیگر فاکتورها فردی و شنوایی می تواند در انتخاب بهترین سمعک مفید باشد.

کدام برندها دارای بهترین سمعک ها هستند؟

برندهای سمعک زیاد هستند اما تعداد کمی تولید سمعک های خوب و قابل را دارند ازجمله سمعک زیمنس آلمان، سمعک فوناک سوئیس، سمعک استارکی آمریکا و سمعک ویدکس دانمارک را می توان نام برد.

از کجا بهترین سمعک را تهیه کنیم؟

کلینیک سمعک تهران صفیر با مدیریت جناب آقای دکتر ولدبیگی با توجه به شرایط فردی و اجتماعی، از بین برندهای معتبر دنیا بهترین سمعک را با مناسب تری قیمت برای افراد کم شنوا تجویز می کند.

4.2/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت - سمعک نامرئی هوشمند تهران صفیر
مشاوره رایگان
×
تماس تلفنی با مشاور تهران صفیر 09129214119 Whatsapp chat
ارسال پیام در واتساپ Whatsapp chat