وبلاگ - آخرین اخبار
سمعک های جدید

سمعک های جدید و تکنولوژی هوشمند آن

امروزه ما شاهد نسل سمعک های جدید هوشمند هستیم. استفاده سطح پیشرفته ای از تکنولوژی در این وسیله الکترونیکی باعث ایجاد تمایزاتی شده است. وجود این تمایزات راحتی و آسایش بیمار را در استفاده از آن در پی خواهد داشت. ایجاد تغییراتی مانند تفاوت در ظاهر مثلا کوچک شدن این نسل از سمعک ها نسبت به سمعک های اولیه (سمعک های آنالوگ).
قابلیت اتصال به دیگر وسایل، تشخیص صدای گفتار از دیگر صداها، حذف صداهای مزاحم، تنظیم خودکار آن با توجه به محیطی که در آن قرار میگیرد، کاهش نویز باد و غیره از مزایای این سمعک ها می باشند.

تفاوت بین سمعک های جدید و قدیمی

سمعک طی ۱۰ سال اخیر تفاوتهای زیادی از لحاظ کیفیت صدا، قابلیت شخصی سازی، ظاهر (ظریف تر شدن)، ایجاد شده ه است. تمام این موارد باعث شده تا ممانعت استفاده از این وسیله کمک شنوایی کاهش یافته و کم شنوایان تمایل بیشتری برای استفاده از این وسیله از خود نشان دهند.
از موارد دیگر که می توان به آن اشاره کرد طراحی آن در ابعاد بسیار ظریف است که باعث پنهان شدن از دید اشخاص و در نتیجه بالاتر رفتن سطح اعتماد به نفس برای حضور در اجتماعات کوچک و بزرگ افراد با اختلالات شنوایی است. این نسل از سمعک های جدید قابلیت اتصال به رسانه های جمعی را دارند .

از دیگر تفاوت های سمعک های نسل قدیمی و سمعک های نسل جدید تکنولوژی استفاده شده می باشد که همین امر در قیمت انواع آنها بی تاثیر نیست و باعث افزایش قیمت این وسیله خواهد شد. در واقع قیمت یک سمعک را تکنولوژی استفاده شده در ساخت آن مشخص خواهد کرد. در سایت تهران صفیر برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک و برندهای گوناگون، مقالات جامعی نوشته شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله سمعک یونیترون را مطالعه نمایید.

سمعک های جدید هوشمند

تکنولوژی در نسل سمعک های جدید

طیف گسترده ایی از تکنولوژی در سمعک های جدید به خصوص در سمعک وایرلس و هوشمند وجود دارد به همین علت قیمت این نوع از سمعک ها نسبت به انواع دیگر آنها گران تر می باشد.

تکنولوژی سمعک به معنی:

  • عملکرد خوب درنویز زمینه و تشخیص گفتار از آن و تقویت آن و حذف نویز زمینه
  • عملکرد های خود کار مثل تنظیم به صورت اتوماتیک با توجه به محیطی که کم شنوا درآن قراردارد.
  • قابلیت اتصال به گوشی همراه و غیره، انعطاف پذیری و تناسب خوب برای جبران کم شنوایی .
  • قابلیت اتصال به یکدیگر و پردازش دو گوشی در تمام شرایط و غیره
  • تکنولوژی وایرلس (امکان تبادل اطلاعات بین دو گوشی، اتصال به نرم افزارهای تنظیمی و لوازم جانبی.)
  • تکنولوژی پوشش نانو (قابلیت ضد آب بودن) که در پوشش های داخلی و خارجی آن قرار دارند
  • سازگاری با بلوتوث که امکان اتصال با وسایل بلوتوث دا را داشته باشند

علت بالا بودن قیمت نسل سمعک های جدید حاصل تکنولوژی استفاده شده در ساخت آن می باشد که نتیجه سال ها تحقیق، بررسی، توسعه و تجربه کمپانی های تولید کننده است. همین طور اضافه شدن وسایل جانبی و ترکیب آنها، برای ارتقاء سطح راحتی و آسایش مصرف کننده به سمعک ها می تواند از دیگر علل این مهم باشد.

نسل سمعک های جدید نامرئی

در سایت تهران صفیر با انواع سمعک از جمله سمعک اینترتون بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های سمعک های جدید هوشمند

فرض کنید در خیابانی با دوست خود مشغول گپ و گفت و قدم زدن هستید و شما سمعکی از نوع هوشمند را استفاده می کنید. حال سمعک شما صدای رفت و آمد خودروها، صحبت آدم های اطراف شما، پاهای کسانی که از کنار شما رد می شوند و غیره را حذف می کنند و در عوض گفتار دوست شما را تقویت می کند.

همچنین میکروفن های پشت سر شما را نیز قطع می کند تا صدای صحبت دوست خود را واضح تر متوجه شوید. سمعک های جدید تمام این کارها را به طور خودکار انجام می دهد و تمام این ویژگی های سمعک هوشمند باعث ایجاد آرامش در شما، زمان گفت گو و تعامل با دیگران می شود.

کلام پایانی

سمعک ها مدام در حال ارتقاء از نظر تکنولوژی هستند سمعک های جدید از یک کمپانی حتما یک امتیاز ویژه نسبت به تکنولوژی به کار رفته در سمعک های قبلی دارد. توصیه می شود در صورتیکه در شرایطی قرار دارید که باید از سمعک گوش استفاده کنید به علت در ارتباط بودن سمعک با سلامت، از سمعک های با تکنولوژی بهتر و جدیدتر استفاده کنید.

خوب بشنوید خوب زندگی کنید

سمعک تهران صفیر

دکتر ولدبیگی

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت - سمعک نامرئی هوشمند تهران صفیر
مشاوره رایگان
×
تماس تلفنی با مشاور تهران صفیر 09129214119 Whatsapp chat
ارسال پیام در واتساپ Whatsapp chat