وبلاگ - آخرین اخبار
سمعک ضد آب

سمعک ضد آب چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که می دانید کاربرد سمعک برای افراد کم شنوا طی سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. بسیاری از افراد کم شنوا در گذشته به دلیل وجود نداشتن سمعک ضد آب از انجام فعالیت هایی که با تعریق زیاد همراه بود صرفه نظر می کردند چرا که سمعک های آنها بر اثر داخل شدن رطوبت آسیب می دید. اما امروزه با وجود این نوع از سمعک ها می توانند بدون دغدغه صدمه رسیدن به سیستم شنوایی خود ( سمعک گوش ) حتی در زیر باران قدم بزنند. ورود آب  به تمامی دستگاههای الکترونیکی باعث آسیب رسیدن به دستگاه می شود که سمعک هم از این قاعده مستثنی نبود که البته امروزه با وجود تکنولوژی های پیشرفته این مشکل تا حدود زیادی برای افراد کم شنوا حل شده است.

با استمداد از فناوری های روز دنیا، مشکل نشنیدن برطرف شده است

زمان استفاده از سمعک ضد آب

استفاده از سمعک های که ضدآب هستند یا به عبارت صحیح تر سمعک های که پوشش نانو برای جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و خاک نسبت به دیگر سمعک ها بیشتر است. هر چند برای استفاده از این سمعک ها احتیاط لازم است اما می توان در موارد زیر با رعایت کردن دستورالمل های که به شما گفته می شود از سمعک ها استفاده شود:

  1. در زمان داشتن تعریق فراتر از حد معمول
  2. در زمان بارش باران
  3. زمان شنا کردن در استخر و دریا
  4. قرارگرفتن در معرض گردو غبار
  5. سرومن یا جرم گوش
  6. زندگی در مناطق که آب و هوایی با رطوبت بالا دارند.

زمان استفاده از سمعک ضد آب

انواع مختلف سمعک ضد آب

سمعک ها  مدل های مختلفی دارند که این مدل ها با توجه به قدرت و نیز کیفیت صدای که تولید می کنند متفاوت هستند. این سمعک ها برای افرادی با سنین مختلف و نیز کم شنوایی های متفاوت تجویز می شوند در ادامه مهمترین سمعک های ضدآب ذکر می گردد:

  1. سمعک پشت گوشی
  2. سمعک داخل گوشی
  3. سمعک نامرئی یا مخفی

سمعک ضد آب با استفاده از فناوری نانو ساخته می شود. این نوع از پوشش که بر روی قسمتهای مختلف سمعک قرار می گیرد مانع نفوذ رطوبت (آب) و سرمن یا جرم گوش به داخل سمعک می شود. این پوشش که از جنس نانو می باشد بر روی قسمت های مختلف سمعک از جمله: رسیور، میکروفن و غیره قرار می گیرد.

که البته در کلینیک مدرن شنوایی شناسی تهران صفیر واقع در تهران – شمال (قلهک) انواع سمعک های مقاوم به آب تجویز می شود. جهت اخذ مشاوره رایگان به آدرس موجود در وبسایت مراجعه کنید. برای آشنایی با سمعک یونیترون به بخش مقالات مراجعه نمایید.

درجه حفاظت یا Ingress Protection

IP یا درجه حفاظت بیان کننده میزان مقاومت سمعک در برابر آب یا رطوبت و گردوغبار است. IP شامل دو عدد می شود که اول از سمت چپ نشان دهنده میزان مقاومت در برابر گردو غبار و از ۰ تا ۶ می باشد. عدد دوم نیز نشان دهنده مقاومت در برابر رطوبت و این عدد بین ۰ تا ۸ می باشد. مثلا سمعکی با IP 67 : عدد ۶ به معنای آن است که اگر وسیله کمک شنوایی یا سمعک ضد آب به مدت ۸ ساعت در برابر گردو غبار قرارگیرد صدمه نخواهد دید. همینطور عدد ۷ به معنای مقاومت سمعک در برابر آب یا همان رطوبت است.

قیمت سمعک ضد آب

قیمت سمعک ضد آب بر اساس نوع کمپانی و همچنین نوع سمعک متفاوت می باشد. قیمت سمعک های ضد آب از ۵ میلیون شروع می شوند و تا نزدیک به ۱۵ میلیون نیز برآورد می شوند. مدل، تکنولوژی، برند و سال ساخت سمعک نیز از دیگر معیارهای هستند که بر روی قیمت سمعک تاثیر گذار هستند.  برای آشنایی با قیمت سمعک برند های گوناگون به بخش مقالات سایت مراجعه بفرمایید.

قیمت سمعک ها در قیاس با فایده و کمکی که به رفع مشکل کم شنوایی می کنند ناچیز است

قیمت سمعک ضد آب

بهترین سمعک ضد آب

سمعک های زیادی به عنوان سمعک ضد آب عرضه می شوند اما باید قبل از خرید این نوع  از سمعک ها  آگاهی لازم را کسب کرد، ضمن اینکه از مراکز معتبر در جهت خرید آنها اقدام کرد. سمعک های برند زیمنس آلمان یا سیگنیا جدید، سمعک اتیکن دانمارک، استارکی آمریکا، ویدکس دانمارک و فوناک سوئیس و همچنین اینترتون دانمارک از برندهای خوب در رابطه با بهترین سمعک ضدآب می باشند.

از دیگر خدمات کلینیک شنوایی سنجی و تجویز سمعک تهران صفیر تجویز سمعک از بهترین و معتبرترین برندهای دنیا می باشد. آزمایشگاههای تست استاندارد قطعات پزشکی پس از انجام آزمایشات مختلف بر روی انواع برندهای مختلف سمعک، کمپانی زیمنس را به عنوان بهترین برند سمعک ضد آب معرفی کرده اند. این نوع از سمعک همچنین قابل استفاده برای کم شنوایی هایی با درجه بندی ملایم، متوسط و شدید است.

کلینیک تهران صفیر ارائه دهنده انواع سمعک های ضد آب با برترین کیفیت به همراه گارانتی معتبر می باشد. همچنین برای کسب اطلاع از انواع قیمت سمعک از جمله  قیمت سمعک نامرئی می توانید به مقالات سایت تهران صفیر مراجعه نمایید.

گارانتی سمعک

تمامی سمعک هایی که در کلینیک سمعک تهران صفیر تجویز و ارائه می شود از جمله سمعک نامرئی دارای کارت گارانتی مخصوصی و به مدت ۲ سال می باشد . کارت های گارانتی مخصوص قابل ارائه به کلیه نمایندگی های داخل و خارج از کشور می باشد.

کلام پایانی

سمعک ها وسیله های سودمند و البته ظریف هستند نگهداری و مراقبت از آنها در اولویت قرار دارد با این وصف سمعک ها خصوصا سمعک های نسل جدید به تعبیری در مقابل آب و غبار مقاوم شده اند. اگر در موقعیت انتخاب سمعک هستند ترجیحا از سمعک های استفاده کنید که از تکنولوژی نانو در ساخت پوشش آنها استفاده شده است.

پرسش های رایج سمعک ضد آب

پرسش های زیادی در رابطه با سمعک های ضدآب وجود دارد. انواع مختلف این سمعک، قیمت و برندهای که در این زمینه فعالیت می کنند. کلینیک های معتبری که این سمعک ها را تجویز می کنند. به همین خاطر مهمترین پرسش های که در این موضوع وجود دارد مطرح شده است. در ادامه به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

سمعک ضد آب چیست؟

سمعکی که در مواجه با آب و رطوبت، نفوذ ناپذیر باشد را سمعک ضد آب می گویند. این سمعک ها بواسطه پوشش نانوی ضد آبی که دارند از سمعک محافظت می کنند.

آیا می توان از این سمعک ها حین شنا کردن استفاده کرد؟

خیر. این سمعک ها پوشش نانو ضد آب دارند ولی در گذر زمان این پوشش ممکن است دچار خوردگی ناشی از عرق بدن شود لذا به این خاطر اگر این اتفاق افتاده باشد و حین شنا کردن یا استحمام استفاده شود سمعک خراب می شود.

سمعک های ضد آب برای چه کسانی مفید است؟

سمعک های ضد آب برای افرادی که زیاد تعریق دارند یا در مناطق رطوبت دار یا شرجی زندگی می کنند مناسب تر هستند و باعث می شوند طول عمر بیشتری داشته باشند.

آیا اگر سمعک بخاطر آب خراب شود قابل تعمیر است؟

بله. سمعک اگر بخاطر ورود آب از کار بیفتد را می توان با شناسایی قطعه خراب شده و تعویض آن درست کرد. البته این کار را باید در لابراتوار انجام داد.

اگر سمعک داخل آب افتاد یا خیس شد چه اقدامی باید انجام داد؟

در چنین مواقعی باید باتری سمعک را خارج کرد و سمعک را درون جعبه های رطوبت گیر گذاشت و حداقل ۱۲ ساعت منتظر ماند اگر بعد از این مدت سمعک درست نشد باید آن را برای تعمیر به لابراتوارهای مربوطه ارسال کرد.

قیمت سمعک های ضد آب چقدر است؟

تقریبا اکثر سمعک های جدید که ساخته می شوند دارای این پوشش هستند. قیمت این سمعک ها هم از ۳ میلیون تومان شروع می شوند.

 کجا سمعک های ضد آب تهیه کنیم؟

کلینیک سمعک تهران صفیر واقع در شهر تهران، یکی از مکان های است که انواع سمعک های ضد آب، از برندهای معتبر دنیا را می توان تهیه کرد.

نویسنده: دکتر ایوب ولدبیگی

دارای مدرک دکترای تخصصی شنوایی شناسی  Doctor of philosophy Degrees( Ph.D.) Audiology از دانشگاه علوم پزشکی ایران (IUMS)، مدرس و عضو کادر آموزش دانشگاه، حیطه فعالیت تجویز انواع سمعک های به روز دنیا، ارزیابی تخصصی شنوایی و درمان وزوز گوش.

خوب بشنوید خوب زندگی کنید

سمعک تهران صفیر

دکتر ولدبیگی

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت - سمعک نامرئی هوشمند تهران صفیر
مشاوره رایگان
×
تماس تلفنی با مشاور تهران صفیر 09129214119 Whatsapp chat
ارسال پیام در واتساپ Whatsapp chat